DSC04898 läppäri ylhäältä1.jpg

Tervetuloa etätunneille kuukausipalveluun!

 

Nyt pääset etäpilates-tunneille missä vaan ja milloin vaan!


Online-palvelu toimii jatkuvana kuukausitilauksena, kuukausimaksulla. Lue maksusta täältä. 
Hyödynnä tämän hetken tarjous, ensimmäinen kuukausi €19! Käytä kuponkikoodia 1KK. 

Palveluun lisätään uutta sisältöä säännöllisesti ja videoiden määrä kumuloituu. Tällä hetkellä treenivideoita löytyy 64. 

 

Pidempiä ja lyhyempiä pilatestunteja lisätään viikottain lomia lukuunottamatta. Näillä tunneilla vahvistetaan kehon keskustan, hartioiden seudun, kaularangan ja lonkan seudun (esim. pakarat) tukilihaksia. Mukana on myös venyttelyä ja liikkuvuutta lisääviä harjoituksia monipuolisesti. Hengitys on aina tärkeä tekijä harjoittelussa. 

 

Tämän lisäksi palveluun lisätään kehonhuoltoa sekä lyhyempiä harjoituksia eri teemojen ympärille.  

Ehkäpä elämäni paras kuukausitilaus! Myönnän etukäteen hieman epäilleeni videoiden toimivuutta ja omaa motivaatiotani treenata ilman ryhmää. Pian kuitenkin huomasin epäröineeni turhaan. Kokonaisuus on toteutettu niin hyvin, että treenatessa unohtaa olevansa yksin. Samalla etenemistä voi säätää omien tarpeiden mukaan (mm. kelaamalla / pysäyttämällä videon). Kokonaisten pilatestuntien lisäksi lyhyemmät “täsmäharjoitukset” ovat mahtava lisä esim. aamuvenyttelyyn. Todella vahva suositus!
- 
Heidi

 

Mitä kuukausipalvelu sisältää?

KokoKeho Pilates tunnit    (19 tuntia)

Monipuolinen tunti, joka vahvistaa, linjaa ja mobilisoi kehoa kokonaisvaltaisesti. Usein kuitenkin on jonkinlainen teema tai fokus. Tunnit ovat 30-60 minuutin mittaisia. Tuntien haastetaso etenee listan alun tunneista loivan progressiivisesti listan loppua kohden. 

 

Minitunti                 (8 tunti)

Minitunti on nimensä mukaan lyhyt, matalan kynnyksen tunti, jossa tuttuja liikkeitä. Keho saa minimi päivittäisen määrän liikettä: selkärangan liikettä kaikissa liiketasoissa, ydintukea, lapatukea, lonkan tukea ja kehonhal​lintaa. 

Tämän lisäksi tässä kansiossa on teematunteja esim. pakaralihasten vahvistaminen. 

Keski- ja jatkotason haaste    (8 tuntia)

Keskitason tunnit vaativat hivenen enemmän kehonhallintaa, tekniikkaa ja voimaa.

Jatkotason tunteja on myös tulossa.

Niska, hartiat, kaula, purulihakset, kurkunpää   (11 videota)
Kaulan ja niskan rentouttamiseen, kaularangan tuen rakentamiseen ja pään linjaukseen. Mukana myös hartioiden linjaukseen vaikuttavien lihasten venytyksiä.

Myös purulihaksia ja kurkunpään seutua rentouttavia videoita on useita.

 

 

Jalkaterä ja lonkka    (7 videota)

Jalkaterän- ja nilkan liikkuvuus ja vakaus ovat pystyasennon pohja ja vaikuttavat lonkkien ja lantion linjaukseen. Suosittelen kokeilemaan esim. jalkateräjumppaa, vaikutus voi olla yllättävän kokonaisvaltainen! Uusi monipuolisesti lonkkia mobilisoivia tunti lisätään palveluun viikonlopun aikana.

 

 

Kehon herätys    (3 videota)

Tämä kategoria on luotu lähinnä lyhyempiä koko kehon avausta ja tukilihasten herättelyä varten. Kokeile esimerkiksi aamulla, työpäivän päätteeksi tai keskellä työpäivää.

Hengitys   (2 videota)

Näillä tunneilla keskitytään erityisesti hengitystekniikkaan sekä rintakehän joustavuuden luomiseen, jotta harjoittelun lopputuloksena on vaivaton, luonnollinen mutta tehokas tapa hengittää.

 

 

Perusteet / alkeet   (7 videota)

Tässä kansiossa on peruskurssin videomateriaali teemoittain. Jos peruskurssista on aikaa, voi kerrata perusteita hivenen hitaammassa tahdissa näiden videoiden avulla.

Esimerkiksi voi olla tarpeellista kerrata pään linjaukseen ja kaularangan tukeen liittyviä perusharjoitteita ennen muita kaularankaan liittyviä videoita.

 

Jos et ole käynyt laajaa peruskurssia tai käynyt yksityistunneilla, suosittelen käymään KokoKeho Pilates peruskurssin luento-workshop (4 kpl 1h 45min) materiaali läpi. Tällöin ymmärrys syvenee ja ymmärrät paremmin miksi ja miten tehdään mitäkin kehon osaan liittyvää harjoitetta. Saat välineitä sekä kokonaisuuden että yksityiskohtien sisäistämiseen. Tällöin harjoitteiden tekeminen on syvällisempää ja tarkempaa ja saat parempia tuloksia. Ota yhteyttä, jos olet näistä luento-workshopeista kiinnostunut tai muuten epävarma, mistä aloittaa. Mietitään yhdessä, mikä olisi paras ratkaisu tilanteessasi.

 

Tervetuloa myös suljettuun Facebook-ryhmään "KokoKeho Pilates suljettu ryhmä", jossa kerrotaan aina uusista tuntilisäyksistä ja voi esittää toivomuksia uusista videoista ja kysyä kysymyksiä. Ryhmään lisätään myös pieniä tietoiskuja eri teemoihin liittyen ja esim linkkejä havainnollistaviin animaatioihin. 

Muistathan, että harjoittelu tapahtuu omalla vastuulla. Mikään harjoitus ei saa tuntua lievää epämukavuutta ikävämmältä. Erityistä herkkyyttä ja varovaisuutta on syytä pitää mielessä niskan ja kaulan sekä purennan alueen harjoitteissa. Vähemmän on enemmän! Jos epäröit onko jokin harjoitus hyvä sinulle, aina voit tarkistaa lääkäriltä tai muulta asianmukaiselta kehon ammattilaiselta. 

Kuukausipalvelun online-tunnit aloitettuani en ole voinut lopettaa! Oli pakko kysyä Johannalta tarvitseeko pitää lepopäiviä. Jokaisen tunnin jälkeen tuntuu siltä, että koko keho on tosi auki, kurkunpääkin on laskeutunut ja ääni on myös super avoin – koen, että olen valmis laulamaan.

 

Harjoittelu on avannut lihasjumeja ja auttanut selkäkipuihin. Keho on myös selvästi vahvistunut ja hyvän ryhdin ylläpitäminen on helpompaa. Tämä on ollut myös tosi hyvä harjoittelumuoto raskauden ja synnytyksen jälkeen.
 

Johannan tapa selittää liikkeet on hyvin selkeää. Hän toistaa asiat monta kertaa, joten seuraaminen on helppoa.

 

Olen jäänyt koukkuun ja teen näitä melkein joka päivä. Suosittelen tunteja kaikille mutta erityisen hyödyllisiä ovat laulajille. I love it!                - Laura, laulaja

Näin aloitat KokoKeho Pilateksen etänä

 

Jos mahdollista, osallistu peruskurssille tai yksityistunneille ennen online-tunteja. Ota rohkeasti yhteyttä, miten peruskurssi tai yksityistunnit voitaisiin kohdallasi järjestää. 

KokoKeho Pilates online peruskurssi järjestetään alkuvuodesta 2021. Kurssi sisältää 4x2h workshoppia Zoomin kautta, kirjallisen materiaalin (Power Point pdf) että harjoitteet YouTube linkkinä. Zoom tapaamiset nauhoitetaan, joten voit myös käydä nämä workshopit rauhassa itsellesi sopivana ajankohtana. 

 

Jokaisen tunnin jälkeen saat myös piilotetun YouTube linkin, jossa on vain kyseisen tunnin harjoitteet kokonaisena harjoituskertana, yhteensä 11 videota. Sekä Zoom workshoppien nauhoitteet että YouTube linkit ovat käytössäsi kolme kuukautta 16.5.2021 saakka.

Zoom tuntien päivämäärät ovat seuraavat lauantait: 16.1., 23.1., 30.1, 6.2. klo 10.30-12.30. 

Kurssin hinta on €135 (lasku lähetetään sähköpostitse). Kyse on online-kurssi pilotista ja hinta on siksi alhaisempi kuin tulevaisuudessa! 

Lue lisää peruskurssista tästä... 
Lue lisää laulajan kehonhallinnasta tästä...

Ilmoittautumiset ja lisätietoa kurssista sähköpostitse info@joiwellness.fi

On suositeltavaa aloittaa peruskurssilla tai yksityistunneilla mutta jos tämä ei ole ajankohtaisia ja haluat aloittaa heti, online-palvelusta löytyy myös videokategoria nimeltä “alkeet”, jotka auttavat sinua alkuun pääsemisessä. Kyseessä on sarja videoita, joiden tarkoitus on rauhallisesti edeten johdattaa löytämään kehosi tukilihakset. Keskity aistimaan kehon asennot ja liike sekä tunnistamaan missä tunnet lihasten työskentelevän. Kehontuntemuksen syventäminen on ensiarvoisen tärkeää kehonhallinnan vahvistumisessa. Kun tarkkuus kehittyy kehontuntemuksen myötä, saat parempia tuloksia. Tämän jälkeen voit siirtyä nopeammin eteneviin tunteihin.

Mikäli pilates on sinulle tuttua, voit silti harkita peruskurssille osallistumista. Peruskurssilla saat syventävää tietoa liittyen hengitykseen, pään kannatuksen rakentamiseen, kurkunpäähän, purentalihaksiin ja kurkunpäänseutuun. 

Voin sydämestäni suositella Johannan pilates-koulutuksia; myös online peruskurssia laulajille, mihin vihdoin itse pystyin osallistumaan. Johannalla on hyvä anatomian ja fysiologian tietämys, jonka hän osaa soveltaa käytäntöön erinomaisesti. 

Rauhallinen, selkeä ohjaus ja lempeä puhe varmistavat, että harjoitteista saa heti kiinni. Kerta kerralta koko kehon läpi menevät harjoitukset saavat rangan toimimaan, mielen virkistymään, hengityksen kulkemaan ja äänen soimaan!
 

Webinaareista saimme tallenteet ja hyvät ohjeet jatkoharjoittelua varten. 

- Kirsi Vaalio, osteopaatti, MuM, VoiceWell -hoitaja

 

Harjoittelussa tarvittavat välineet

 

Pilateksessa pärjäät vähillä välineillä ja alkuun pääsetkin vaikka ilman välineitä - palvelussa on runsaasti tunteja, joissa et tarvitse välineitä ollenkaan. Välineet tuovat kuitenkin monipuolisuutta ja tehoa harjoitteluun, joten on suositeltavaa jossain vaiheessa hankkia:
 

Pilatespallo 

Pallo voi olla pehmeämpi tai kovempi, läpimitta n. 15-22cm. Pääset alkuun kuitenkin taitellulla ja tiiviille rullalle rullatulla pyyhkeellä.

 

Jumppakuminauha 

Jumppanauha on erittäin monipuolinen väline. Yksikin kuminauha riittää. Mahdollisuuksien mukaan kuitenkin vielä parempi, jos käytössä on yksi keskivahva tai vahva vastuskuminauha esimerkiksi lonkan alueen harjoituksiin. Hartiarenkaan harjoitteissa taas kevyt vahvuus on parempi. Pitkä jumppakuminauha on pilateksessa monipuolisempi (2m). Näitä löytyy esimerkiksi Gymstickiltä tai XXL urheilukaupasta. 

 

Pääset kuitenkin alkuun käyttämällä esim. pyyhettä, kylpytakin vyötä, vyötä, kaulaliinaa jne. 

 

Painot tai painopallot

Painoista on paljon hyötyä liikkeiden tehostamisessa ja tukilihasten tunnistamisessa. Naisille kilon painot on sopivia, miehillekin kilon painot jo tehostaa liikkeen aistimista mutta voit harkita myös 1,5kg tai 2kg painoja. Painojen korvikkeiksi sopii esim täytetty juomapullo tai säilyke, vaikka näiden paino olisikin alle 1kg. Kaikki harjoitteet voi myös aina tehdä ilman painoja. 

Pilatesrulla

Pilatesrulla on erinomaisen monipuolinen väline sekä tasapainon ja syvien lihasten harjoittamiseen kuin lihasjännitysten ja kehon rentouttamiseen. Online-palveluun on myöhemmin kesällä tulossa pilatesrullatunteja. 

Pään alunen

Jos niska on kireä, hyödyt pienestä korokkeesta pään alla. Tähän sopii aivan hyvin pieni tai iso taiteltu pyyhe, joka kohottaa päätä sen verran, että pää on lähtöasennossa hyvässä linjassa.

Kysy neuvoa, jos tarvitset apua välineiden hankkimisessa. 

 

Maksu

Online-palvelu toimii kuukausimaksulla, joka veloitetaan automaattisesti aina kunkin uuden kauden alussa. Maksuvälineinä käyvät kaikki luottokortit sekä PayPal, Google Pay, Samsung Pay. 

Online-palvelun kuukausihinta on €39. HUOM tarjous! Ensimmäinen 1kk hintaan €19, käytä kuponkikoodia 1KK. 

 

Online-palvelu toimii kuukausimaksulla, joka veloitetaan automaattisesti aina kunkin uuden kauden alussa. Muistathan perua, mikäli haluat lopettaa tilauksen.

Maksuvälineinä käyvät kaikki luottokortit sekä PayPal, Google Pay, Samsung Pay.