top of page
DSC04898 läppäri ylhäältä1_edited.jpg

Nyt pääset etäpilates-tunneille missä vaan ja milloin vaan!


Online-palvelu toimii jatkuvana kuukausitilauksena, kuukausimaksulla. Lue maksusta täältä. 

HUOM! Ensimmäinen kuukausi €19 koodilla 1KK! (Muista syöttää koodi ja tarkista muuttunut hinta)

 

Palveluun lisätään säännöllisesti uusia lyhyempiä tunteja ja videoiden määrä kumuloituu. Tällä hetkellä treenivideoita löytyy yli 90. 

 

Näillä tunneilla vahvistetaan kehon keskustan, hartioiden seudun, kaularangan ja lonkan seudun (esim. pakarat) tukilihaksia. Mukana on myös venyttelyä ja liikkuvuutta lisääviä harjoituksia monipuolisesti. Hengitys on aina tärkeä tekijä harjoittelussa. 

 

Tämän lisäksi palveluun lisätään kehonhuoltoa sekä lyhyempiä harjoituksia eri teemojen ympärille.  

Ehkäpä elämäni paras kuukausitilaus! Myönnän etukäteen hieman epäilleeni videoiden toimivuutta ja omaa motivaatiotani treenata ilman ryhmää. Pian kuitenkin huomasin epäröineeni turhaan. Kokonaisuus on toteutettu niin hyvin, että treenatessa unohtaa olevansa yksin. Samalla etenemistä voi säätää omien tarpeiden mukaan (mm. kelaamalla / pysäyttämällä videon). Kokonaisten pilatestuntien lisäksi lyhyemmät “täsmäharjoitukset” ovat mahtava lisä esim. aamuvenyttelyyn. Todella vahva suositus!
- 
Heidi

Mitä kuukausipalvelu sisältää?

Mitä kuukausipalvelu sisältää?

KokoKeho Pilates tunnit    (29 tuntia)

Monipuolinen tunti, joka vahvistaa, linjaa ja mobilisoi kehoa kokonaisvaltaisesti. Tunnit ovat 30-60 minuutin mittaisia. Huom! tuntien taso etenee listan alun helpommista tunneista loivan progressiivisesti haastavammaksi listan loppua kohden. 

 

Koko kehon liikkuvuus  (4)

Tämä tuntikansio on uusi. Vaikka liikkuvuusharjoitteita on kaikissa KokoKeho Pilatestunneissa, näillä tunneilla keskitytään nimenomaisesti liikkuvuuden lisäämiseen. Tunneilla käydään myös koko kehoa läpi, ei pelkästään tiettyä osaa. Hengitys on tärkeä elementti, jolla joustatetaan kudoksia sisäkautta. Huolellinen kehon hallinta on tärkeää myös venyttelyssä. 

Minitunti                 (8 tunti)

Minitunti on nimensä mukaan lyhyt, matalan kynnyksen tunti, jossa tuttuja liikkeitä. Keho saa minimi päivittäisen määrän liikettä: selkärangan liikettä kaikissa liiketasoissa, ydintukea, lapatukea, lonkan tukea ja kehonhal​lintaa. 

Tämän lisäksi tässä kansiossa on teematunteja esim. pakaralihasten vahvistaminen. 

Keski- ja jatkotason haaste    (8 tuntia)

Keskitason tunnit vaativat hivenen enemmän kehonhallintaa, tekniikkaa ja voimaa.

Jatkotason tunteja on myös tulossa.

Hartiarengas ja olkanivel   (10 videota) 

Lyhyitä ja pidempiä harjoitusvideoita, joissa sekä vahvistetaan että joustatetaan hartiarenkaan ja kaularangan alueen lihaksia. Tavoitteena on rakentaa lihastasapainoa, joka mahdollistaa hartiarenkaan asettumisen rennosti keskialueelle. 

Niska-hartiaseudun vaivojen selättäminen vaatii myös hallinnan kehittämistä. Harjoituksissa käytetään niin jumppakuminauhaa, seinää, painoja ja pilatesrullaa. 

Niska, hartiat, kaula, purulihakset, kurkunpää   (6 videota)
Kaulan ja niskan rentouttamiseen, kaularangan tuen rakentamiseen ja pään linjaukseen. Mukana myös hartioiden linjaukseen vaikuttavien lihasten venytyksiä.

Myös purulihaksia ja kurkunpään seutua rentouttavia videoita on useita.

 

 

Jalkaterä ja lonkka    (7 videota)

Jalkaterän- ja nilkan liikkuvuus ja vakaus ovat pystyasennon pohja ja vaikuttavat lonkkien ja lantion linjaukseen. Suosittelen kokeilemaan esim. jalkateräjumppaa, vaikutus voi olla yllättävän kokonaisvaltainen!

Pilatesrulla (6 videota)

Uusi pilatesrullasarja aloitettu! Pilatesrulla jaksaa aina inspiroida. Pitkä rulla on hyvin monikäyttöinen väline, joka auttaa aktivoimaan tukilihaksia ja lisää haastetta pilates- ja tekniikkaharjoituksiin. Lisäksi se toimii oivana apuvälineenä kudosten joustattamiseen. Useissa harjoituksissa nämä kaikki elementit yhdistyvät.

Tunteja tullaan kuvaamaan teemoittain - ensimmäisen tunnin aiheena on hengitys. Tulevia teemoja on Core-treeni; Niska, hartiat ja olkanivel; Lonkka. Jos pilatesrullaa ei vielä ole, iso suositus sen hankkimiseen! Jo rullan päällä makaaminen ja hengittäminen rentouttaa työpäivän päätteeksi.

Hengitys   (5 videota)

Näillä tunneilla keskitytään erityisesti hengitystekniikkaan sekä rintakehän joustavuuden luomiseen, jotta harjoittelun lopputuloksena on vaivaton, luonnollinen mutta tehokas tapa hengittää.

Hypopressive-tekniikka   (3 videota)

Hypopressive-tekniikka on innovatiivinen ryhtiä, hengitystekniikkaa ja suorituskykyä parantava harjoittelumuoto. Tekniikassa yhdistetään alipainehengitystekniikka tiettyihin asentoharjoituksiin, joiden tavoitteena on kehittää ja vahvistaa kehon keskustan syviä lihaksia aiheuttamatta vahingollista painetta lantionpohjalle ja vatsan seinämälle. Ryhtilihasten aktivoitumista haetaan niin tiettyjen asentojen kuin hengityksen kautta. Tekniikan avulla on mahdollista saada venytystä palleaan ja lihaskalvoihin sekä joustattaa rintakehää. 

Lue tästä lisää Hypopressive tekniikasta. 

Kehon herätys    (3 videota)

Tämä kategoria on luotu lähinnä lyhyempiä koko kehon avausta ja tukilihasten herättelyä varten. Kokeile esimerkiksi aamulla, työpäivän päätteeksi tai keskellä työpäivää.

Perusteet / alkeet   (10 videota)

Tässä kansiossa on peruskurssin videomateriaali teemoittain. Jos peruskurssista on aikaa, voi kerrata perusteita hivenen hitaammassa tahdissa näiden videoiden avulla.

Esimerkiksi voi olla tarpeellista kerrata pään linjaukseen ja kaularangan tukeen liittyviä perusharjoitteita ennen muita kaularankaan liittyviä videoita.

Raskausajan pilates (1 video) 

​Tämä isolla jumppapallolla suoritettava tunti soveltuu raskauden toisesta kolmanneksen eteenpäin. Tunti on jaettu ​kolmeen osaan, joita voit myös tehdä erikseen omana kokonaisuutena. 

Jos et ole käynyt laajaa peruskurssia tai yksityistunneilla, suosittelen KokoKeho Pilates peruskurssia. Saat välineitä sekä kokonaisuuden että yksityiskohtien sisäistämiseen ja ymmärrät paremmin miksi ja miten tehdään mitäkin harjoitetta. Näin harjoitteiden suorittaminen on syvällisempää ja tarkempaa ja näinollen saat aikaan parempia tuloksia. Ota yhteyttä, jos olet epävarma, mistä aloittaa. Mietitään yhdessä, mikä olisi paras ratkaisu tilanteessasi.

 

Tervetuloa myös suljettuun Facebook-ryhmään "KokoKeho Pilates suljettu ryhmä", jossa kerrotaan aina uusista tuntilisäyksistä ja voi esittää toivomuksia uusista videoista ja kysyä kysymyksiä. Ryhmään lisätään myös pieniä tietoiskuja eri teemoihin liittyen ja esim linkkejä havainnollistaviin animaatioihin. 

Muistathan, että harjoittelu tapahtuu omalla vastuulla. Mikään harjoitus ei saa tuntua lievää epämukavuutta ikävämmältä. Erityistä herkkyyttä ja varovaisuutta on syytä pitää mielessä niskan ja kaulan sekä purennan alueen harjoitteissa. Vähemmän on enemmän! Jos epäröit onko jokin harjoitus hyvä sinulle, aina voit tarkistaa lääkäriltä tai muulta asianmukaiselta kehon ammattilaiselta. 

Kuukausipalvelun online-tunnit aloitettuani en ole voinut lopettaa! Oli pakko kysyä Johannalta tarvitseeko pitää lepopäiviä. Jokaisen tunnin jälkeen tuntuu siltä, että koko keho on tosi auki, kurkunpääkin on laskeutunut ja ääni on myös super avoin – koen, että olen valmis laulamaan.

 

Harjoittelu on avannut lihasjumeja ja auttanut selkäkipuihin. Keho on myös selvästi vahvistunut ja hyvän ryhdin ylläpitäminen on helpompaa. Tämä on ollut myös tosi hyvä harjoittelumuoto raskauden ja synnytyksen jälkeen.
 

Johannan tapa selittää liikkeet on hyvin selkeää. Hän toistaa asiat monta kertaa, joten seuraaminen on helppoa.

 

Olen jäänyt koukkuun ja teen näitä melkein joka päivä. Suosittelen tunteja kaikille mutta erityisen hyödyllisiä ovat laulajille. I love it!                - Laura, laulaja

Näin aloitat

Näin aloitat KokoKeho Pilateksen etänä

Jos mahdollista, osallistu peruskurssille online tai livenä. Vaihtoehtoisesti on mahdollista aloittaa yksityistunneilla.
Ota rohkeasti yhteyttä, miten peruskurssi tai yksityistunnit voitaisiin kohdallasi järjestää. 

Äänenkäyttäjille suunnatulla peruskurssilla syvennetään kehon tuntemusta, harjoitellaan kehonhallintaa sekä huolletaan kehoa äänenkäyttäjän näkökulmasta kokonaisvaltaisesti.

Aivan kuin lähiopetuksessa toteutettu KokoKeho Pilates peruskurssi, online-kurssikin muodostuu järjestelmällisesti etenevästä neljästä kerrasta, kullakin on oma teemansa (katso edellä). Workshopin aikana tutkitaan anatomiaa sekä esimerkiksi ryhdin ja hengitystekniikan perusteita. Lomittain teorian kanssa samoja asioita etsitään oman kehon kautta huomioiden äänenkäyttäjän näkökulma.

Kurssimateriaali löytyy Hotmart kurssialustalta, jota kautta kurssi tilataan ja maksetaan. Kun olet suorittanut maksun, saat sähköpostiisi linkin, jota kautta voit kirjautua alustalle. 


Kurssi sisältää 4x2h Zoom workshoppia sekä kirjallisen materiaalin (PowerPoint pdf). 
 

Nauhoitetut alunperin Zoomin kautta toteutetut workshop-tallenteet löytyvät kurssialustalta. Voit siis katsoa workshopit itsellesi sopivana ajankohtana tai tehdä useamman kerran. 

 

Jokaisen workshopin harjoitukset sekä muita lisäharjoituksia kokonaisina ehyinä treenikertoina. Tätä videomateriaalia on n. 6 tuntia yhteensä. 

 

Kaikki kurssimateriaali on käytettävissä 6kk:

- Zoom workshopit 4 x 2h, yhteensä 8 tuntia

- Videomateriaalia n. 6 tuntia ovat käytettävissä

- Ladattava pdf

Kurssin hinta on €195. 

! Opiskelijana olet oikeutettu -15% alennukseen, ota yhteyttä sähköpostitse liittäen kuva opiskelijakortista. Opiskelija-alennukseen oikeuttava kuponkikoodi lähetetään sähköpostitse. 

! KokoKeho Pilates peruskurssille aiemmin osallistuneet, joko livenä tai online saavat -50% alennukseen. Ota tässäkin tapauksessa yhteyttä sähköpostitse. 

Kupongit eivät ole yhdistettävissä. Muista syöttää kuponkikoodi. Paina enter tai apply, jotta hinta muuttuu. Tarkista hinnanmuutos ennen maksua. Alennusta ei ole mahdollista saada maksun jälkeen. 

Lisätietoa kurssista info@joiwellness.fi

 

 

 

 

 

Jos peruskurssi tai yksityistunnit eivät ole ajankohtaisia ja haluat aloittaa heti, online-palvelusta löytyy myös videokategoria nimeltä “alkeet ja perusteet”, jotka auttavat sinua alkuun pääsemisessä. Kyseessä on sarja videoita, joiden tarkoitus on rauhallisesti edeten johdattaa löytämään kehosi tukilihakset. Keskity aistimaan kehon asennot ja liike sekä tunnistamaan missä tunnet lihasten työskentelevän. Kehontuntemuksen syventäminen on ensiarvoisen tärkeää kehonhallinnan vahvistumisessa. Kun tarkkuus kehittyy kehontuntemuksen myötä, saat parempia tuloksia. Tämän jälkeen voit siirtyä nopeammin eteneviin tunteihin.

Mikäli pilates on sinulle tuttua, voit silti harkita peruskurssille osallistumista. Peruskurssilla saat syventävää tietoa liittyen hengitykseen, pään kannatuksen rakentamiseen, kurkunpäähän, purentalihaksiin ja kurkunpäänseutuun. 

Voin sydämestäni suositella Johannan pilates-koulutuksia; myös online peruskurssia laulajille, mihin vihdoin itse pystyin osallistumaan. Johannalla on hyvä anatomian ja fysiologian tietämys, jonka hän osaa soveltaa käytäntöön erinomaisesti. 

Rauhallinen, selkeä ohjaus ja lempeä puhe varmistavat, että harjoitteista saa heti kiinni. Kerta kerralta koko kehon läpi menevät harjoitukset saavat rangan toimimaan, mielen virkistymään, hengityksen kulkemaan ja äänen soimaan!
 

Webinaareista saimme tallenteet ja hyvät ohjeet jatkoharjoittelua varten. 

- Kirsi Vaalio, osteopaatti, MuM, VoiceWell -hoitaja

Harjoitteluvälineet

Harjoittelussa tarvittavat välineet

 

Pilateksessa pärjäät vähillä välineillä ja alkuun pääsetkin vaikka ilman välineitä - palvelussa on suuri määrä tunteja, joissa et tarvitse välineitä ollenkaan. Välineet tuovat kuitenkin monipuolisuutta ja tehoa harjoitteluun, joten on suositeltavaa jossain vaiheessa hankkia:
 

Pilatespallo 

Pallo voi olla pehmeämpi tai kovempi, läpimitta n. 15-22cm. Pääset alkuun kuitenkin taitellulla ja tiiviille rullalle rullatulla pyyhkeellä.

 

Jumppakuminauha 

Jumppanauha on erittäin monipuolinen väline. Yksikin kuminauha riittää. Mahdollisuuksien mukaan kuitenkin vielä parempi, jos käytössä on yksi keskivahva tai vahva vastuskuminauha esimerkiksi lonkan alueen harjoituksiin. Hartiarenkaan harjoitteissa taas kevyt vahvuus on parempi. Pitkä jumppakuminauha on pilateksessa monipuolisempi (2m). Näitä löytyy esimerkiksi Gymstickiltä tai XXL urheilukaupasta. 

 

Pääset kuitenkin alkuun käyttämällä esim. pyyhettä, kylpytakin vyötä, vyötä, kaulaliinaa jne. 

 

Painot tai painopallot

Painoista on paljon hyötyä liikkeiden tehostamisessa ja tukilihasten tunnistamisessa. Naisille kilon painot on sopivia, miehillekin kilon painot jo tehostaa liikkeen aistimista mutta voit harkita myös 1,5kg tai 2kg painoja. Painojen korvikkeiksi sopii esim täytetty juomapullo tai säilyke, vaikka näiden paino olisikin alle 1kg. Kaikki harjoitteet voi myös aina tehdä ilman painoja. 

Pilatesrulla

Pilatesrulla on erinomaisen monipuolinen väline sekä tasapainon ja syvien lihasten harjoittamiseen kuin lihasjännitysten ja kehon rentouttamiseen. Pilatesrullia saa urheilukaupoista, marketeista (esim Tokmanni). 

Pään alunen

Jos niska on kireä, hyödyt pienestä korokkeesta pään alla. Tähän sopii aivan hyvin pieni tai iso taiteltu pyyhe, joka kohottaa päätä sen verran, että pää on lähtöasennossa hyvässä linjassa.

Kysy neuvoa, jos tarvitset apua välineiden hankkimisessa. 

Maksu

Maksu

Online-palvelu toimii kuukausimaksulla, joka veloitetaan automaattisesti aina kunkin uuden kuukauden mittaisen kauden alussa. Muistathan perua, mikäli haluat lopettaa tilauksen.

Online-palvelun kuukausihinta on €39. HUOM tarjous! Ensimmäinen 1kk hintaan €19, käytä kuponkikoodia 1KK. Muista syöttää alennuskoodi, tarkista hinta ennen maksua. Alennusta ei ole mahdollista saada jälkikäteen. 

Maksuvälineinä käyvät kaikki luottokortit sekä PayPal, Google Pay, Samsung Pay.

bottom of page